Show simple item record

dc.contributor.authorBulunmaz, Baris
dc.date.accessioned2015-09-10T07:28:05Z
dc.date.available2015-09-10T07:28:05Z
dc.date.issued2013-12-15
dc.identifier.citationBulunmaz, B., “Basın İşletmeleri İçin Yeni Ekonomi Kavramının Anlamı ve Yarattığı Etkiler”, Karadeniz Teknik Üniversitesi İletişim Fakültesi İletişim Araştırmaları Dergisi, Sayı: 5-6, s. 37-46, (2013).tr_TR
dc.identifier.issn2146-3212
dc.identifier.urihttp://earsiv.uskudar.edu.tr/xmlui/handle/123456789/494
dc.description.abstractBasın işletmeleri küreselleşmenin etkilerinin günden güne artarak hissedildiği günümüz ekonomik ve sosyal yaşamında, her yıl bir önceki yıla oranla etkinliğini ve gücünü daha fazla yükseltmektedir. Aynı zamanda ortaya çıkan her türlü yeni gelişme veya ilerleme de basın işletmeleri tarafından kendi iç bünyesine aktarılmaktadır. Özellikle 1990‟lı yılların ortalarında ağırlığını iyice hissettiren ve Amerika Birleşik Devletleri‟nin enformasyon, iletişim ve teknoloji alanlarındaki gelişimini ifade eden „Yeni Ekonomi„ kavramı, global pazar yapısının ve küreselleşmenin de etkisiyle tüm dünya genelinde etkisini oldukça yüksek oranlarda hissettirmiş, diğer tüm işletmelerde yaratmış olduğu değişim gibi basın işletmeleri için de birtakım değişiklikler ve değişimler yaratmıştır. Bu değişimler basın işletmelerini büyük oranda olumlu yönde etkilese de, yarattığı olumsuz etkilere paralel olarak çeşitli tedbirlerin alınması gerekliliğini de beraberinde getirmiştir. Bu makalede basın işletmelerinin genel değerlendirmesi ve Türkiye‟de basın sektörü içinde şu anda mevcut olan oluşum hakkında bilgiler verilerek, yeni ekonomi kavramı ve yeni ekonominin özellikleri ayrıntılı bir şekilde ele alınmış, daha sonra ise yeni ekonomi kavramının basın işletmeleri üzerinde yarattığı etkiler anlatılmıştır.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.relation.ispartofseriesUlusal diğer;
dc.subjectBasın İşletmeleritr_TR
dc.subjectYeni Ekonomitr_TR
dc.subjectKüreselleşmetr_TR
dc.subjectMedyatr_TR
dc.titleBasın İşletmeleri İçin Yeni Ekonomi Kavramının Anlamı ve Yarattığı Etkilertr_TR
dc.typeArticletr_TR
dc.relation.journalKaradeniz Teknik Üniversitesi İletişim Fakültesi İletişim Araştırmaları Dergisitr_TR
dc.contributor.departmentÜsküdar Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Medya ve İletişim Sistemleritr_TR
dc.contributor.authorIDTR102380tr_TR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record