• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   e-Arsiv@Uskudar : Digital Archive System
  • Hemşirelik Bölümü
  • Hemşirelik Bölümü Akademik Makale Listesi
  • View Item
  •   e-Arsiv@Uskudar : Digital Archive System
  • Hemşirelik Bölümü
  • Hemşirelik Bölümü Akademik Makale Listesi
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Bir entegre eğitim programından yeni mezun olan hemşirelerin meslek ve okul eğitimine ilişkin düşünceleri ve profesyonel kimlik düzeyleri

Thumbnail
View/Open
7862-42680-1-PB.pdf (1.425Mb)
Date
2012
Author
Dogan, Selma
Metadata
Show full item record
Abstract
Amaç: Bu çalışma, entegre eğitim programından yeni mezun ve henüz çalışmaya başlamamış olan hemşirelerin aldıkları okul eğitimine ilişkin düşünceleri ve profesyonel kimliklerinin gelişim düzeylerini değerlendirmek amacıyla yapılmıştır. Yöntem: Tanımlayıcı tipte olan çalışma, entegre eğitim programı uygulayan bir Hemşirelik Bölümü’nden yeni mezun olan 82 hemşire ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmada “Kişisel Bilgi Formu” ve “Hemşirelerde Profesyonel Benlik Kavramı Ölçeği (HPBKÖ)” kullanılmıştır. Bulgular: Yeni mezun hemşirelerin %61’i bu okulda eğitim görmekten memnun olduğunu, %84.1’i okul eğitiminin kendilerini mesleğe hazırlamakta yeterli olduğunu belirtmiştir. Hemşirelerin hemen hepsi (%86.6) okul eğitiminin mesleğe bakış açısını olumlu etkilediğini ve okuldaki derslerin mesleki bilinç kazandırmada etkili (%96.3) olduğunu düşünmektedirler. Ayrıca hemşirelerin HPBKÖ genel puan ve alt boyut puan ortalamalarının, olumlu yönde ortalamanın üstünde olduğu belirlenmiştir. Okul eğitiminden memnun olan, okul eğitimi mesleğe bakış açımızı olumlu etkiledi diyen hemşirelerin HPBKÖ genel puan ortalamaları anlamlı derecede yüksek saptanmıştır (p<0.01). Okul eğitiminin kendilerini mesleğe hazırladığını belirtenlerin HPBKÖ puanları daha yüksek saptanmıştır. Sonuç: Entegre eğitim uygulayan bir hemşirelik lisans programından yeni mezun olan hemşirelerin aldıkları okul eğitimine ilişkin düşünceleri genel olarak olumludur. Yanı sıra entegre eğitim programından yeni mezun olan hemşirelerin profesyonel kimliklerinin olumlu yönde ve ileri düzeyde geliştiği söylenebilir. Okul eğitimini olumlu olarak algılayan hemşirelerin profesyonel kimlik gelişimleri de olumlu olmuştur.
URI
http://earsiv.uskudar.edu.tr/xmlui/handle/123456789/369
http://www.journals.istanbul.edu.tr/iufnhy/article/download/1023007862/1023018521
Collections
  • Hemşirelik Bölümü Akademik Makale Listesi

DSpace software copyright © 2002-2013  Duraspace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2013  Duraspace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV