• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   e-Arsiv@Uskudar : Digital Archive System
  • Hemşirelik Bölümü
  • Hemşirelik Bölümü Akademik Makale Listesi
  • View Item
  •   e-Arsiv@Uskudar : Digital Archive System
  • Hemşirelik Bölümü
  • Hemşirelik Bölümü Akademik Makale Listesi
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Hemşirelik Öğrencilerinin Stres Kaynakları

Thumbnail
View/Open
8ae95f7c8ecaed4a3ec1e871c18878b0ioktr.pdf (643.0Kb)
Date
2013
Author
Ustun, Besti
Metadata
Show full item record
Abstract
Hemşirelik eğitimi genel olarak stresli bir süreçtir. Özellikle ikinci sınıf hemşirelik öğrencileri profesyonel sosyalizasyon kuramı temelinde değerlendirildiğinde bu stres kaynaklarından daha olumsuz etkilendiği belirtilmektedir. Bu araştırma, ikinci sınıf hemşirelik öğrencilerinin stres kaynaklarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Hemşirelik bölümü, ikinci sınıfta okuyan 15 öğrenci, maksimum çeşitlilik örneklemesi kullanılarak belirlenmiştir. Veriler, nitel araştırma yöntemlerinden derinlemesine görüşme yöntemi kullanılarak toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde tümevarımcı içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Görüşmeler sonucunda öğrencilerin stresleri, klinik uygulama, kuramsal eğitim, sosyal ve kişisel yaşam olmak üzere dört temel kategori ve bunlarla ilişkili tema ve alt temalar belirlenmiştir. Klinik uygulama ile ilgili temalar, eğiticiyle, doktorlarla, hemşirelerle, hastalarla, öğrencinin hastayla yaşadığı kendisiyle ilgili ve uygulamalarla ilgili stres kaynakları olmak üzere toplam altı tema belirlenmiştir. Kuramsal eğitim kategorisi altında eğitici ile öğrenciyle, diğer öğrencilerle yaşanan stres kaynakları olmak üzere üç tema, sosyal yaşam kategorisi kapsamında, barınma, üniversite yaşamı ve aile tutumu olarak üç tema ve son olarak kişisel yaşam kategorisi altında kendine güvenmeme, duyguları kontrol edememe, zamanı planlama ve düşünce hataları olarak dört tema belirlenmiştir. Sonuç olarak, öğrencilerin stres kaynaklarının, içsel ve dışsal kaynaklı olduğu, içsel ve dış kaynaklı yaşantıların stres olarak algılanmasını etkilediği görülmüştür. Öğrenciler için bireysel güçlenmelerine yönelik eğitim programlarının düzenlenmesi önerilir.
URI
http://earsiv.uskudar.edu.tr/xmlui/handle/123456789/370
https://edam.com.tr/kuyeb/pdf/tr/8ae95f7c8ecaed4a3ec1e871c18878b0ioktr.pdf
Collections
  • Hemşirelik Bölümü Akademik Makale Listesi

DSpace software copyright © 2002-2013  Duraspace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2013  Duraspace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV