AZERBAYCAN‘DA YÜKSEK LİSANS ÖĞRENCİLERİNiN BİLİMSEL YETERLİLİK DÜZEYİ BAKIMINDAN DEĞERLENDİRILMESİ
Abstract
Bu araştırmanın amacı, Azerbaycan üniversitelerinde 2012-2013 yıllarında yüksek
lisans programına devam eden öğrencilerin programa ilişkin görüşlerini belirlemek,
yüksek lisans öğrencilerinin bilgi paylaşımı sağlayan kongre, sempozyum ve benzeri
bilimsel toplantılara katılım düzeyini saptamaktır. Ayrıca bu araştırmada, öğrencilerin
sosyo-demografik özellikleri, lisans dönemine ait öğretim bilgileri ve genel sorunlarının
belirlenmesi de amaçlanmıştır. Araştırmada ulaşılan bulgular doğrultusunda öğrencilerin
bilimsel hususlara yatkınlık düzeyi betimlenmiş, onların programın gerekliliği, yararları,
niteliği ve programda yaşanan sorunlara ilişkin görüşleri değerlendirilmiş ve gerekli
öneriler geliştirilmiştir.
URI
http://earsiv.uskudar.edu.tr/xmlui/handle/123456789/477http://www.journals.istanbul.edu.tr/iusoskon/article/view/5000113491