Yeni İletişim Teknolojileriyle Değişen Medya Yayıncılığı: Yeni Medyada İçerik Üretimi ve Sunumu
Abstract
Altyapısı internete ve internet teknolojilerine dayanan bir üst kavram olarak
tanımlanabilecek olan yeni medya, geleneksel medya anlayışından çok daha
farklı özellikleri içinde barındıran ve içeriğin kalitesi kadar; hızının,görselliğinin
ve sunumunun da ön planda olduğu bir medya yayıncılığını getirmiştir. Okuma
alışkanlığı değişen, çabuk sıkılan, görselliğe önem veren, hızın belirleyici olduğu
bir rekabet ortamı içerisinde özne konumda bulunan genç nüfuslar ve yeni medya
kullanıcıları için, üretilen içerik ve o içeriğin sunum şekli, yeni medyanın yayıncılık
anlayışı bakımından en temel sorunsal olarak karşımıza çıkmaktadır.
Bu çalışmada, yeni iletişim teknolojileri ile değişen medya anlayışının
veyayıncılığının ön planda olduğu bir medya sektörü değişimi göz önüne alınarak,
yeni medyaya yönelik olarak içerik üretiminin ve sunumunun ne şekilde yapılması
gerektiği konusuna çözümler bulmak amaçlanmıştır.
Bu çerçevede, çalışmada öncelikli olarak geleneksel medya, yeni medya ve yeni
medyanın özellikleri çerçevesinde teorik bir bakış açısı gerçekleştirilecektir. Daha
sonra ise yeni medyanın hedef kitlesi ve bu hedef kitlenin beklentileri dikkate
alınarak, yeni medyanın ürettiği içeriğin ve bu içeriğin sunum biçiminin nasıl
olması gerektiği ve ne gibi özellikler taşıması gerektiği gibi konular üzerinde
durulacaktır. Daha sonra ise, yeni medyada içerik üretimi ve sunumu konusunda
uluslararası anlamda başarılı örnekler verilerek, genel bir değerlendirme ve analiz
yapılacaktır. Son olarak da, yakın gelecekte karşımıza çıkabilecek durumlara ilişkin
olarak, mevcut durumun gereklilikleri ve farklılıkları ön planda bulundurularak,
ne şekilde başarılı ve rekabetçi adımlar atılması gerektiği yönünde, öngörülerde
bulunulacaktır.