Pazarlama İletişimi Açısından İnternet Ortamında Kullanılan Ağızdan Ağza Pazarlama Tekniklerinin Marka Tercihine Etkisi
Abstract
Pazarda her geçen gün artan marka sayısı tüketicinin tercihini
zorlaştırırken, üreticinin/marka sahibinin de rakipleri arasında fark
edilmesini güçleştirmektedir. Piyasada yaşanan bu değişimler sonucunda
işletmeler geleneksel pazarlama anlayışlarından uzaklaşarak, tüketicilerin
istek ve ihtiyaçlarına odaklanan bir pazarlama anlayışına yönelmişlerdir.
Diğer yandan dijital medyada yaşanan gelişmeler buranın bir pazarlama
mecrası olarak görülmesine de olanak sağlamıştır. Tüketicilerin gücünün
farkına varmış, yenilikçi, yaratıcı ve çağdaş işletmeler, özellikle dijital
ortamda ağızdan ağıza pazarlama uygulamalarıyla birlikte, yarattıkları
pazarlama mesajlarının yayılmasında tüketicilerin de desteğini alarak bu
sürece dahil olmalarına imkan vermiş, böylelikle kendilerini işletmenin bir
parçası olarak hissetmelerini sağlayarak, aralarında sağlam bir güven
duygusu ve bağ geliştirmiştir. Tüketicilerin üreticilerden daha fazla söz
sahibi olduğu, yaratıcı gücün ön plana çıktığı, sadece gerçek fikirlerin
artan sosyal bağlar aracılığıyla paylaşıldığı bir pazarlama dünyasına
yöneliş başlamıştır.