• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   e-Arsiv@Uskudar : Digital Archive System
  • İletişim Bilimleri ve Medya Bölümü
  • İletişim Bilimleri ve Medya Bölümü Akademik Makale Listesi
  • View Item
  •   e-Arsiv@Uskudar : Digital Archive System
  • İletişim Bilimleri ve Medya Bölümü
  • İletişim Bilimleri ve Medya Bölümü Akademik Makale Listesi
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

İnternet Hızı, Tüketim Kültürü ve İhtiyaçları: Türkiye’de 4.5G Altyapısına Geçişin Tüketime Olan Etkileri

Thumbnail
View/Open
Makale (361.0Kb)
Date
2017
Author
Diker, Can
Metadata
Show full item record
Abstract
Akıllı telefonların teknik olarak gün geçtikçe gelişmesi ile mobil internet teknolojilerinin sağladıkları hız arasında bir ilişki bulunmaktadır. Mobil operatörlerin bir hizmet olarak sunduğu İnternet hızının yüksekliği ile akıllı telefonun kapasitesine bağlı olarak en fazla ne kadar hızla internete bağlanılabiliyor oluşu, birbirlerini destekleyecek şekilde birlikte artış göstermektedir. Bu durum da internet hızının artmasıyla birlikte kullanıcıların akıllı telefonlarının değişimlerini de beraberinde getirmektedir. Türkiye’de mobil operatörlerin 3G altyapısından 4.5G altyapısına geçişi ile birlikte, tüketicilerin de ivedilikle yüksek hızlı internet bağlantısı için 4.5G uyumlu altyapıyı kullanmaya başladıkları görülmektedir. Bu çalışmada tüketim kültürü bağlamında, tüketicilerin 4.5G uyumlu mobil internet altyapısına geçişleri için gerekli olan tüketim süreçleri ele alınacak, ardından Türkiye’deki mobil internet hız değişimi ile tüketim kültürü arasında bağ kurularak, tüketicilerin daha hızlı internet altyapısına ulaşmak için ne kadar ivedi bir şekilde tüketim süreçlerine dâhil oldukları ve hızlı interneti ne amaçla kullanıyor oldukları eleştirel bir yaklaşımla tartışılacaktır.
 
Today, there is a relationship between technological advances in smartphones and the speed provided by mobile internet technologies. The maximum internet speed, which mobile operators provide as a service to their customers and smartphones’ maximum internet connection speed capacity, have been developing together in unison with each other. This, along with the increase in internet speed, also brings with it the changes of users’ smartphones. With the transition of mobile operators from 3G infrastructure to 4.5G infrastructure in Turkey, it is seen that consumers are beginning to use immediately 4.5G compatible infrastructure for high speed internet connection. In this study, the consumption processes required for the transition of consumers to 4.5G compatible mobile internet infrastructure will be discussed in the context of consumer culture. Then, by linking mobile internet speed change and consumer culture in Turkey, it will be discussed with a critical approach how quickly consumers are involved in the consumption processes to reach faster internet infrastructure and how they are using the fast internet for which kind of purposes.
 
URI
http://earsiv.uskudar.edu.tr/xmlui/handle/123456789/668
Collections
  • İletişim Bilimleri ve Medya Bölümü Akademik Makale Listesi

DSpace software copyright © 2002-2013  Duraspace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2013  Duraspace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV