• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   e-Arsiv@Uskudar : Digital Archive System
  • Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu
  • Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu Akademik Makale Listesi
  • View Item
  •   e-Arsiv@Uskudar : Digital Archive System
  • Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu
  • Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu Akademik Makale Listesi
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Psikiyatri Hemşireliği Uygulamasına Bir Örnek: Damgalamayla Mücadele Eğitim Programı Example of Psychiatric Nursing Practice: Anti-Stigma Education Program

Thumbnail
View/Open
Makale (572.3Kb)
Date
2018
Author
Ustun, Besti
Sengun Inan, Figen
Metadata
Show full item record
Abstract
Bu çalışmanın amacı, hemşirelik öğrencileriyle ruh sağlığı ve psikiyatri hemşireliği dersi kapsamında yürütülen “Damgalamayla Mücadele Eğitim Programı”nın süreç ve sonuçlarının paylaşılmasıdır. Damgalamayla mücadele eğitim programı yazarlar tarafından geliştirilerek, Mayıs 2013-Haziran 2013 tarihleri arasında ruh sağlığı ve psikiyatri hemşireliği dersi uygulamasının bir bölümünde yürütülmüştür. Programın amacı öğrencilerin, ruhsal hastalıklara yönelik damgalamanın ve etkilerinin farkına varmaları ve damgalamayla mücadelede sorumluluk almalarıdır. Temel uygulama çıktısı öğrenciler tarafından damgalamayla mücadele kapsamında bir gazete çıkarma ve uygulanabilir bir proje üretimidir. Program dörder saatlik dersler şeklinde yapılandırılmış olup, 128 öğrenci programa katılmıştır. Uygulama sonrasında öğrenciler farkındalık kazandıklarını, sorumluluk duygularının arttığını ve çözümün bir parçası olmada bu uygulamanın etkili olduğunu belirtmişlerdir. Geribildirimler ve gözlenen tutum değişiklikleri programın damgalamayla mücadelede olumlu sonuçları olduğunu göstermiştir. Hemşirelik eğitiminde benzer programlarının yapılandırılması ve etkinliğinin değerlendirilmesi önerilir.
 
The aim of this study is to share the process and results of an anti-stigma education program designed by the authors and conducted during a psychiatric and mental health nursing course between May and June 2013. The aim of the program was to raise student awareness of the effects of the stigma of mental illness and to encourage students to take responsibility in the struggle against such stigma. The main output of the program was the publication of a newspaper and an applicable student project about the struggle against stigma. The program was structured into four-hour courses, and 128 students participated in the program. After the program, the students stated that they became aware of stigma, that their sense of responsibility increased, and that this program played an effective role in solving the problem. Student feedback and changes observed in student attitudes indicated that the program produced positive results against stigma. It is recommended that similar programs be implemented in nursing education and that the effi cacy of the programs be evaluated.
 
URI
http://earsiv.uskudar.edu.tr/xmlui/handle/123456789/704
Collections
  • Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu Akademik Makale Listesi

DSpace software copyright © 2002-2013  Duraspace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2013  Duraspace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV