Basın İşletmeleri İçin Yeni Ekonomi Kavramının Anlamı ve Yarattığı Etkiler
Özet
Basın işletmeleri küreselleşmenin etkilerinin günden güne artarak hissedildiği günümüz
ekonomik ve sosyal yaşamında, her yıl bir önceki yıla oranla etkinliğini ve gücünü daha fazla
yükseltmektedir. Aynı zamanda ortaya çıkan her türlü yeni gelişme veya ilerleme de basın
işletmeleri tarafından kendi iç bünyesine aktarılmaktadır. Özellikle 1990‟lı yılların ortalarında
ağırlığını iyice hissettiren ve Amerika Birleşik Devletleri‟nin enformasyon, iletişim ve
teknoloji alanlarındaki gelişimini ifade eden „Yeni Ekonomi„ kavramı, global pazar yapısının
ve küreselleşmenin de etkisiyle tüm dünya genelinde etkisini oldukça yüksek oranlarda
hissettirmiş, diğer tüm işletmelerde yaratmış olduğu değişim gibi basın işletmeleri için de
birtakım değişiklikler ve değişimler yaratmıştır. Bu değişimler basın işletmelerini büyük
oranda olumlu yönde etkilese de, yarattığı olumsuz etkilere paralel olarak çeşitli tedbirlerin
alınması gerekliliğini de beraberinde getirmiştir. Bu makalede basın işletmelerinin genel
değerlendirmesi ve Türkiye‟de basın sektörü içinde şu anda mevcut olan oluşum hakkında
bilgiler verilerek, yeni ekonomi kavramı ve yeni ekonominin özellikleri ayrıntılı bir şekilde
ele alınmış, daha sonra ise yeni ekonomi kavramının basın işletmeleri üzerinde yarattığı
etkiler anlatılmıştır.