İnternet hızı, tüketim kültürü ve ihtiyaçlar: Türkiye’de 4.5g altyapısına geçişin tüketime olan etkileri
Özet
Akıllı telefonların teknik olarak gün geçtikçe gelişmesi ile mobil internet teknolojilerinin
sağladıkları hız arasında bir ilişki bulunmaktadır. Mobil operatörlerin bir hizmet olarak
sunduğu İnternet hızının yüksekliği ile akıllı telefonun kapasitesine bağlı olarak en fazla
ne kadar hızla internete bağlanılabiliyor oluşu, birbirlerini destekleyecek şekilde birlikte
artış göstermektedir. Bu durum da internet hızının artmasıyla birlikte kullanıcıların akıllı
telefonlarının değişimlerini de beraberinde getirmektedir. Türkiye’de mobil operatörlerin
3G altyapısından 4.5G altyapısına geçişi ile birlikte, tüketicilerin de ivedilikle yüksek
hızlı internet bağlantısı için 4.5G uyumlu altyapıyı kullanmaya başladıkları görülmektedir.
Bu çalışmada tüketim kültürü bağlamında, tüketicilerin 4.5G uyumlu mobil internet
altyapısına geçişleri için gerekli olan tüketim süreçleri ele alınacak, ardından Türkiye’deki
mobil internet hız değişimi ile tüketim kültürü arasında bağ kurularak, tüketicilerin
daha hızlı internet altyapısına ulaşmak için ne kadar ivedi bir şekilde tüketim süreçlerine
dâhil oldukları ve hızlı interneti ne amaçla kullanıyor oldukları eleştirel bir yaklaşımla
tartışılacaktır. Today, there is a relationship between technological advances in smartphones and the
speed provided by mobile internet technologies. The maximum internet speed, which
mobile operators provide as a service to their customers and smartphones’ maximum
internet connection speed capacity, have been developing together in unison with each
other. This, along with the increase in internet speed, also brings with it the changes of
users’ smartphones. With the transition of mobile operators from 3G infrastructure to
4.5G infrastructure in Turkey, it is seen that consumers are beginning to use immediately
4.5G compatible infrastructure for high speed internet connection. In this study, the consumption
processes required for the transition of consumers to 4.5G compatible mobile
internet infrastructure will be discussed in the context of consumer culture. Then, by
linking mobile internet speed change and consumer culture in Turkey, it will be discussed
with a critical approach how quickly consumers are involved in the consumption
processes to reach faster internet infrastructure and how they are using the fast internet
for which kind of purposes.