Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDağli, Ozgul
dc.contributor.authorElcin, Hacıbektasoglu
dc.date.accessioned2016-12-09T17:07:05Z
dc.date.available2016-12-09T17:07:05Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationDagli Ö., Hacıbektasoglu E., "Televizyon Reklamlarının Çocuk-Aile İlişkisi ve Boş Zaman Kavramı Ekseninde Değerlendirilmesi" (2016), Sosyal Bilimler Dergisi, 1 (1), 183-212.tr_TR
dc.identifier.urihttp://earsiv.uskudar.edu.tr/xmlui/handle/123456789/609
dc.description.abstractPazarlama alanı çalışanları, çocuklara yönelik tüketici pazarını, çocukların, ailenin diğer üyelerinin satın alma kararı üzerinde etkin bir rol oynayabilmeleri ve onları etkileyebilmeleri nedeniyle zengin bir pazar olarak nitelendirmektedir. Çocuklar için televizyon, internet ve sanal ortamların ardından vazgeçilmez bir iletişim aracı konumundadır. Televizyon reklamlarının çocuklar tarafından ilgiyle ve hatta gözlerini ayırmadan izleniyor olması, aileler açısından bir sorun olarak değerlendirilirken, bu durum, pazarlama sektörü için çoğu zaman büyük bir fırsat olarak kullanılmıştır. Bu çalışmanın kavramsal çerçevesinde dünyada ve Türkiye’de reklamın tarihçesi, boş zaman kavramı ve aileler ile çocukların bu kavrama yönelik bakış açılarına yer verilmekte; ailelerin, çocukların reklam izleme bağımlılıklarına yönelik bakış açılarına değinilmektedir. Araştırmanın amaçları arasında, televizyon ve televizyon reklamlarının çocuklar ve aileler tarafından nasıl ve ne yönde değerlendirildiği yer almaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. Anket sonuçları, aile-çocuk ilişkisi, bağımlılık olgusu ve çocukların boş zamanlarına ilişkin olarak ailelerin neler düşündüğüne yönelik alınan yanıtlar ve değerlendirmeler çerçevesinde tartışılmaktadır.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.subjectTelevizyontr_TR
dc.subjectTV Reklamlarıtr_TR
dc.subjectÇocuk ve Aile İletişimitr_TR
dc.subjectBoş Zamantr_TR
dc.subjectÇocuk ve Reklamtr_TR
dc.titleTelevizyon Reklamlarının Çocuk-Aile İlişkisi ve Boş Zaman Kavramı Ekseninde Değerlendirilmesitr_TR
dc.typeArticletr_TR
dc.relation.journalSosyal Bilimler Dergisitr_TR


Bu öğenin dosyaları

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster